Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Monday, December 13, 2010

Apa itu Aura?


Aura, atau juga dikenali dengan nama Energy Body, Bioplasmic, Pranic Body, Qarin, Vital Body, Etheric Body atau Tubuh Pendua secara asasnya adalah visual satu bentuk tenaga badan/diri yang terpancar dan mengelilingi tubuh kita dalam arah berlawanan jam dari ubun kepala dan berputar sehingga ke hujung kaki dengan 7 kelenjar utama tubuh sebagai pusat putaran. Jaluran tenaga elektomagnetik ini mengelilingi tubuh fizikal kita dan mempunyai warna-warna yang tersendiri dan individu yang mempunyai Aura yang baik adalah individu yang mempunyai aura yang berbentuk oval yang cantik, berwarna pelangi (7 warna) dan juga bersaiz besar.
Samada kita sedari atau tidak, terdapat jaluran tenaga elektromagnet yang melingkungi (menutupi) disekeliling tubuh manusia. Tenaga elektro magnetik ini berbeza-beza pada paras gelombang yang tertentu dalam ukuran nanometer (nm). Tenaga elektromagnetik ini juga dikenali sebagai perisai diri atau aura. Ia bertindak melindungi diri seseorang sepertimana lapisan ozon memelihara bumi dari pancaran cahaya alpha, beta dan gamma.



Daripada warna aura, kelemahan atau kelebihan seseorang itu dapat dikenalpasti. Bagi seseorang yang tidak mengalami sebarang penyakit spiritual, mental, emosi dan fizikal maka gambar auranya hanya akan menunjukkan satu warna sahaja. Frekuensi getaran yang melingkungi tubuh kita menggambarkan hal keadaan organ-organ dalaman kita.

Jenis-jenis Aura
Terdapat 4 jenis aura yang utama. Di antaranya adalah:
  • Aura yang seimbang.
  • Aura tekanan, kerja keras dan kebijaksanaan
  • Aura emosi yang kuat, pemarah dan perungus
  • Aura spiritual
Terdapat 4 warna perisai diri, iaitu Puteh, Pink, Hijau dan Biru. Setiap orang hanya mewarisi satu sahaja warna aura dan aura ini kekal dengan seseorang itu sehingga akhir hayatnya.
Bagi seseorang yang mengalami kesakitan pada organ-organ tertentu dalam tubuhnya maka aura nya akan menunjukkan kesan-kesan ini dengan warna yang tidak seimbang pada auranya.

No comments:

Post a Comment