Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Tuesday, December 28, 2010

GARAM MASAKAN ( WHITE BALANCE)

Garam Masakan
Garam Bukit Masakan menyumbang pelbagai elemen kelumit untuk fungsi-fungsi Biokimia tubuh & mengandungi kesemua 84 jenis galian & elemen2 yg di perlukan utk membantu anda mencapai tahap kesihatan optima..apabila di larutkan dlm air dgn peratusan yg sesuai..ia membantu mengawal tekanan darah - dikatakan kerana keseimbangan kalium, kalsium, magnesium & natrium
Garam bukit adalah penggalak kepada mana-mana unsur yang lemah. Garam akan melunturkan dan meleraikan segala kekotoran dan amat berkesan sebagai agen pembersih. Garam juga mempunyai kuasa peluntur yang sangat mesra alam dan ianya juga digunakan bagi menyuburkan tanah.
Garam yang digunakan dalam masakan kita sekarang adalah garam yang telah pun diproses menjadi natrium klorida sahaja, sebab itulah garam yang diproses sebegini akan mengakibatkan masalah darah tinggi jika diambil dengan berlebihan. Garam bukit tulen lebih tinggi nilai khasiatnya berbanding garam laut yang kita ambil seharian. Garam bukit tulen kini menjadi pilihan bagi kebanyakan pengamal perubatan mahupun orang perseorangan yang mementingkan aspek kesihatan dan kecantikan tubuh mereka. Warna asas bagi garam bukit tulen ini adalah pink, putih dan sedikit kelabu.
Mengamalkan merasa secubit garam sebelum dan selepas makan akan menggalakkan setiap makanan yang dimakan seperti protein akan dicerna dan diurai kepada beberapa jenis asid amino dan enzim tertentu seterusnya disalurkan melalui sistem buah pinggang.

Kebaikan menggunakan garam bukit untuk masakan:
· holistik
· lebih mineral
· sumber semulajadi
· kristal paling seimbang
· tiada bahan pewarna
· tidak tercemar
· tidak di ubahsuai
· tiada bahan bertoksin
· garam gred paling tinggi
· masakan paling berperisa

No comments:

Post a Comment